السيد الخميني

428

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

نامه [ به آقاى سيد احمد خمينى ( ارسال عيدى براى اعضاى خانواده ) ] زمان : 4 فروردين 1351 / 8 صفر 1392 مكان : نجف موضوع : ارسال عيدى براى اعضاى خانواده مخاطب : خمينى ، سيد احمد بسمه تعالى 8 صفر 92 احمد عزيزم ان شاء اللَّه با سلامت و سعادت قرين باشيد . ماها به حمد اللَّه تعالى سلامت هستيم . اميد است به دعاى آقايان گرفتاريها رفع شود . براى عيدى بچه‌ها خانم هر يك ده دينار گرفته‌اند و حالا مىگويند بنويسم به شما ، به هر يك دويست تومان آنجا بدهيد به جاى اين ده دينار . شما به هر يك از دخترها و به محترمه خانواده خودتان نفرى دويست تومان يا از آقاى عمو يا از آقاى لواسانى « 1 » بگيريد و بدهيد . ان شاء اللَّه همگى سلامت باشيد و باشند . حضور محترم حضرت آقاى عمو « 2 » سلام برسانيد . از تنهايى ايشان نگران هستم ؛ ان شاء اللَّه تعالى سلامت باشند . و السلام . پدرت يكصد تومان هم از طرف خانم به خازنجون « 3 » بدهيد .

--> ( 1 ) آقاى سيد احمد خمينى دربارهء پاورقيهاى اين نامه چنين مرقوم نمودند : 1 - حضرت آيت اللَّه حاج سيد محمد صادق لواسانى . ( 2 ) - حضرت آيت اللَّه پسنديده را امام در حكم پدر خود مىدانستند و بارها به من فرموده بودند كه اگر ايشان نبود من نمىتوانستم درس بخوانم و شديداً به ايشان احترام مىگذاشتند ؛ به حدى كه وقتى امام از پاريس آمدند آقاى پسنديده در هواپيما امام را ملاقات كردند ؛ وقتى خواستند از هواپيما پياده شوند امام گفتند من جلوتر از آقاى پسنديده نمىروم . اوضاع به هم خورد ، من پيشنهاد كردم كه من با آقاى عمو مىروم در سالن فرودگاه بعد برمىگردم با جنابعالى مىروم كه مورد قبول واقع شد . ( 3 ) - خازنجون يعنى خانم خازن الملوك مادر خانم حضرت امام كه بچه‌ها به ايشان « خازنجون » مىگفتند و به اين نام هم ايشان را صدا مىكردند .